All done.

Det är så fantastiskt att kunna vara här i Nice under våren och få uppleva hur staden går från ett grått, folktomt och småruggigt februari till en blomstrande aprilmånad. Turisterna börjar invadera staden nu. Jag svär, slänger kommentarer och retar mig på att de är i vägen med sina kameror och sin attityd.
Som (eh..) svensk med egen boende och rutiner i vardagen i den här staden så ser jag mig inte som någon turist, om någon undrar...

Jag har idag fått en stor och släpande last bortkastad från min stackars kropp. Nu känns allt så mycket lättare! Pourquoi? Jag har haft min redovisning om Gallerna. Och vet ni vad? Det gick faktiskt bra. Jag är nöjd! Jag ska nog belöna mig själv med lite franska macarons. Laduree gör verkligen de bästa och de mest kända macaronsen, men tyvärr så finns inte det något Ladureehus här i Nice. Närmaste Laduree finns i Monaco i La galerie du Métropole.

Bild från http://akisinparis.wordpress.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0