Översättning.

Till nästa vecka har jag en översättningsinlämning från svenska till franska, vilket jag faktiskt tyckte var kul (?) att göra. Som i alla språk finns det speciella uttryck för vissa saker, och man skriver på olika vis. Idag frågade jag en av mina franska vänner om lite om varför man säger si och så, och så frågade jag om lite tveksamheter kring hur Nordsteds uttrycker sig (och ha, en sak som jag tyckte lät konstig var fel. Jag kan med gott samvete säga att jag kände mig riktigt stolt). Dessutom har jag nu gjort klart uppgiften - en vecka innan deadline. Jag är superstolt, det kan nog vara första gången...
Nu några timmar efter det långa samtalet (hm... 2 timmar på skype) om grammatiska regler tänker jag säga godnatt och förbereda mig på en springtur imorgonbitti och sedan frukost med Annie i gamla stan. Bonne nuit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0