Ce soir on boit un coup!

Ikväll ska vi dricka ett glas gott!
Rött blir det för mig utan tvekan. Ingen är så sugen på att gå ut men vi tänkte göra på det franska viset - sätta oss på en uteservering i gamla stan och njuta av ett gott glas vin i härligt sällskap.
På torsdagar har vi 1,5 h fonetik i skolan. Jag är ledsen, men jag har försökt hålla ut utan att klaga, men det är fruktansvärt tråkigt! Det enda positiva med det är väl att jag faktiskt lär mig ett och annat, men hur lätt är det att lära sig när det är tråkigt?
Personen som löser följande fonetiska skrift vinner en crêpes, all the way from France. Jag lovar att paketera den väl till vinnaren.

[AkεlœRεl∂pro∫ε~trε~purkan]

~ --> ska egentligen vara över ε men jag fattar inte hur man får den ovanför en symbol.

 

Jag tänkte göra er lite avundsjuka ikväll med de här bilderna! Det är min kära klasskamrat Catharina som tagit dem. Enjoy, och tänk på mig :)



För två veckor sedan var vi i Antibes och provade på massa godsaker, bland annat chokladbröd!



En vanlig dag i Nice i februari. Jag skulle tippa på att detta är en söndag.



Ser ni snötopparna?



Le vieux port.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

A quelle heure est le prochain train pour Cannes?

Som sagt, fonetik är astråkigt, men man lär sig trots allt en hel del.. :)

2010-02-26 @ 10:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0