Det kommer inifrån.

Jag är nu hemkommen från en heldag på stranden. Underbart var det. Det är precis så där lagom varmt nu. Man klagar inte för att det är för kallt och inte för att det är för varmt. Möjligtvis för att det blåser lite för mycket.
Jag hade med mig en fransk tidning till stranden - Biba. Jag blev positivt överraskad faktiskt. Dock diskuterade jag och Emma fransyskornas mani över celluliter, bantning och allmän kroppsuppfattning. Biba hade gjort en extra bilaga för hur man ska gå ner i vikt och ägnat 15 sidor i tidningen (jag har räknat) åt "vilken metod som passar bäst beroende på anledningen till viktuppgång", inkluderat ett test. Dessutom 5 sidor med olika behandlingar av celluliter och uppstramning. Lägg också på ett xx antal helsidor med annonser om cellulitkrämer. Trodde hypen var som värst i Sverige. Men tydligen inte, eller? Nämnde jag att det är vanligare med anorexi än övervikt i det här landet? Ja, jag förstår varför.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0