Har än en gång känt mig som världens mest korkade person.

Vilket ord egentligen, korkade. Alltså, hur dumt låter inte själva ordet? Jag förstår varför det har en korkad innebörd.
Jag har ikväll varit på Bodypump och... känt mig som en iq-befriad person som efter att blivit ombedd av instruktören 4 gånger (läs: skrikit i micken enbart till mig), inte gjort som jag blivit tillsagd. Jag kan inte säga så mycket mer än att jag inte förstod vad han sa. Hur typiskt är det inte? Folket vände på sig. De tänkte säkert något korkat. Kork. Öppnare. Tire-bouchon. Och jag som tycker att jag förstår det mesta numera, men tydligen så lyckas jag hamna i en sådan här situation  - dumt!
Jag kunde iallafall inte göra annat än att försvara min dumhet, så jag gick fram till instruktören efteråt och sa: "Alltså, jag är inte dum, men....." Ja, och sen kan ni ju räkna ut storyn. Han skrattade gott iallafall, och sa på snabbaste franskan att han skulle prata långsammare nästa gång. Det kommer inte gå, för han pratar i superspeed. Hela tiden. Men det är lugnt, jag fattar. Ju.

Hon är också korkad.


Flaskan är också korkad.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0