Jag har inte en mac. Jag lovar.

Precis som i svenskan så kan det bli missförstånd, men då fattar man oftast när det blir fel.. och varför.
Förra veckan skulle jag skriva ut några papper på skolan som låg på min mail, men jag hade problem att öppna dokumenten så jag fick hjälp av Hitech-läraren på skolan. Dock lyckades inte han heller lösa det riktigt.
Jag säger på franska:
- Jag gissar att det beror på att jag sparat filen fel, jag har en Mac hemma.
Hitech-läraren börjar skratta. Jag förstår inte vad jag gjort för fel.
H-L: Fanny, säg aldrig att du har en Mac på franska, du får säga något annat, typ Apple.
F: Varför det?

H-L beskriver att en "mac" på franska är en person som håller på med koppleri och prostitution, Hallick, med andra ord.

Jag är glad att det var en språklärare som var med om mitt lilla misstag, och inte någon annan...


Kommentarer
Postat av: majsan marris marre

orka vara snyggaste människan på jorden? fanny, onödigt...sjukt onödig. SNYGGA STYCKE. jag älskar din skinnjacka.

2010-03-05 @ 00:02:15
URL: http://mauie.blogg.se/
Postat av: Fanny

hahaha goding! tack?

2010-03-05 @ 12:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0