Jag hatar tågtrafiken!

Jag kan med ilska berätta att vi nästan blev fast i Antibes igår. Enligt tidtabellen så gick sista tåget från Antibes till Nice igår 00:22. Men kom det något tåg? NEJ. Där satt vi i tystnaden och fick veta att nästa tåg inte skulle gå förrän 06:22. Varför? Det blir tydligen så ibland för att det inte är så många som åker. Alltså, en tidtabell är väl till för att följas?  Är det inte  på grund av strejk så finns det tydligen andra anledningar till varför tågen inte går. Det hela slutade med en taxiresa  till Nice för 80€. KUL!
Idag har det iallafall varit fint väder och jag har bättrat på brännan i fejjan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Jag blev försenad på grund av strejkerna på SNCF (motsvarande SJ).. Jag förlorade mitt jobb på grund av strejkerna på SNCF. Det återstår mig inget annat än att dö, men jag kan inte på grund av strejkerna på SNCF!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0