J'en ai ras le bol!

Det finns en sak som jag stör mig otroligt mycket på. Något som gör mig småirriterad varje dag och nu börjar det snart bubbla över. Det är något som jag i för sig tror förekommer i alla större städer. Jag pratar självklart om kombinationen liten trottoar och mycket folk. Hur störande är det inte när man har bråttom? Hur störande är det inte när 95 % går i snigeltakt? Hur störande är det inte när det regnar ute och samtliga går med sina förbannade paraplyer och skiter FULLSTÄNDIGT i resten av människorna som OCKSÅ har paraplyer? Hur störande är det inte när folk inte tänker på att vissa kanske vill gå om, men de kan inte eftersom personen framför går precis i mitten på den lilla trottoaren? Hur störande är det inte att man försöker säga PARDON, EXCUSEZ-MOI men att folk går i sin egen värld och inte märker något förrän man är verkligen försöker förbi? Idag rann det över för mig när jag var vresig och hungrig, och paret framför mig träffar någon de känner och ställer sig mitt i vägen och börjar kindpussas. Jag fick snällt STANNA OCH VÄNTA, trots mina EXCUSEZ-MOI JE VEUX PASSER så var de i sina egna världar. Nä, jag blir trött.
Ledsen för detta bittra inlägg, men jag behövde få ut min ilska.


Kommentarer
Postat av: Elin

Men jag håller med!!! Jean Medecin från la gare till skolan när man har bråttom är en riktigt pina.

2010-03-05 @ 20:21:51
URL: http://observandum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0