Observation.

Det är helt sjukt så många bilkrockar (dock mindre sådana) man ser i det här landet. Jag skojar inte när jag säger att man flera gånger i veckan ser bilar backa eller köra in i varandra, och främst när det håller på att fickparkera. Nu snackar jag inte frontalkrockar, men nätta touchar. Fransmännen bryr sig oftast inte så mycket heller (förutom när det handlar om deras egna bilar) eftersom det är så trångt, så de kör så långt fram de kan tills de nuddar bilen framför och gör sedan likadant med bilen bakom. Vardagsmat här, minst sagt. Jag undrar hur folk hade reagerat i Sverige.
När jag jobbade i Paris berättade av mina arbetskamraters vänner (hon jobbade med biluthyrning) att de inte kunde ha en bil mer än 6 månader innan de var tvungna att köpa ny, eftersom  bilen såg ut som skrot. "Men så är det i södra Europa. De kör som galningar, så är det bara", som hon så fint sa.

Tips: Kör inte med en sån här bil på gatorna i Frankrike.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0