Snäll tjuv.

Hur lyckas man glömma att lägga in sina byxor och sin mobiltelefon i skåpet på gymmet? Jag vet inte, men jag lyckades igår.  Jag trodde för ett tag att jag skulle få gå hem väldigt mycket frysandes och utan telefon. Jag drabbades av en något sånär PANIK när jag insåg att jag inte hittade telefonen. Alla nummer. Mitt svenska simkort. TELEFONEN. Jag började långsamt leta efter en möjlig tjuv i omklädningsrummet, samtidigt som jag klart och tydligt läste skyltarna jag inte tidigare riktigt ägnat någon uppmärksamhet. Jag pratar naturligtvis om "Håll koll på dina saker, tyvärr finns det tjuvar i alla hörn"-skyltarna som sitter på varenda vägg i rummet. VEM SNODDE MINA GREJER?!
Nä, tjuven fanns inte. Bara någon snäll själ som lämnat in mina saker i receptionen.  En tung sten ramlade från mina axlar och hjärtat dunkade lite långsammare när min rosa lilla apparat återigen var i min ägo. Jag tackar och bockar för vänligheten från denna fransyska. För övrigt så skyller jag hela händelsen på min mamma som ringde mig 4 minuter innan passet skulle börja, och lite på mig själv som stressad och arg svarade när hon ringde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0