Vårtecken.


Min pappa skickade mig just en bild på lite vårtecken hemifrån! Ja, man blir ju sugen på Sverige alltså. Det här är ju så svenskt det kan bli! Jag saknar det.
Dock måste jag säga att jag kommer sakna min och Linneas helgvana med nybakta scones, det härliga strandhänget och fritiden här i härliga Nice. Inte minst kommer jag sakna min klass och alla våra små resor vi gjort tillsammans. Det blev en härlig resa de här 4 månaderna, min ryggsäck har blivit rikare och tyngre. Både bildligt och bokstavligt talat.
Nä, nu ska jag inte vara sån. Det återstår hela 11 dagar att upptäcka lite mer och skratta lite mer åt Linneas spontana kommentarer. Dessutom så lär jag nog hinna med att både ta ett och annat dopp till samt springa några fler gånger till boulangeriet och köpa nybakade croissanter och baguetter.
Men sista gången jag gör det, så kommer jag göra det med tunga steg.

När jag kommer hem väntar mig några månader av hemskt mycket jobb, men det ska bli spännande med lite nya utmaningar! Jag ska gå från att jobba 0 h i månaden till 200. Vi får se hur min kropp reagerar på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0